Hormonálna rovnováha žien

 Termíny
KURZY V BRATISLAVE

Termíny verejných kurzov budú zverejnené začiatkom roka 2019

Pre firemných klientov termín na vyžiadanie


Hormonálna nerovnováha a hormonálne problémy čoraz viac stretávajú aj mladšie ženy. Neustály stres, tlak prostredia, očakávanie obrazu „super ženy“, nevyvážené stravovanie, nedostatok pohybu, nepravidelný a nedostatočný spánok sú príčinou hormonálnych problémov.

Pre udržanie nášho dlhodobého psychického a fyzického zdravia potrebujeme byť v hormonálnej rovnováhe.

Program je určený pre všetky ženy bez ohľadu na vek, ktorým ich roztancované hormóny spôsobujú problém otehotnieť, trpia závažnými príznakmi PMS, silnými bolesťami hlavy, migrénami, poruchami menštruačného cyklu či tvorbou cýst, polycystických vaječníkov a myómov a chcú ich pomocou zmeny životného štýlu skrotiť a dostať do rovnováhy.


„Čo sa týka najzákladnejších vecí, nič nevieme.
Až ked si to priznáme, bude možný návrat do rovnováhy.“

C.G.Jung


S čím vieme pomôcť:


  • predmenštruačný syndróm
  • strata menštruácie
  • nepravidelná menštruácia, bolestivý cyklus
  • polycystické vaječníky
  • neplodnosť
  • migrény, bolesti hlavy
  • depresia, smútok, apatia
  • pracovné výkyvy, nadmerná únava
  • syndróm vyhorenia
  • poruchy funkcie štítnej žľazy
  • padanie vlasov, lámavé nechty, suchá pleť

Na hormonálnu rovnováhu má najväčší vplyv:


vyziva

Výživa
môže dosahovať až 90%

Nesprávna výživa môže tvoriť hormonálnu nerovnováhu, ktorá spúšťa neprirodzený pocit častého hladu a chuť na nesprávne potraviny (najmä sacharidy). To má za následok metabolické zmeny, ktoré bránia redukcii telesného tuku a naopak podporujú priberanie a tvorbu podkožného tuku. Podkožný tuk má zase za následok zvýšenú produkciu estrogénu a kortizolu (stresový hormón).


pohyb

Pohyb
najmä správne zvolený pohyb

Hormonálna jogová terapia značne prispieva k zníženiu stresu, budovaniu svalovej hmoty, redukcii podkožného tuku a k aktivovaniu žliaz s vnútorným vylučovaním, ktoré sú pre nás ženy v nastavení hormonálnej rovnováhy veľmi dôležité. 

Pri pohybe je veľmi dôležité zvoliť si jeho správnu formu. Vytrvalostné a namáhavé cvičenia dokážu hormonálnu nerovnováhu ešte viac zhoršiť. Aspoň dočasne je vhodné vyhnúť sa vytrvalostnému behu, kardiu, aerobiku a sústrediť sa viac na cvičenia ako je joga, plávanie alebo obyčajná chôdza.


Obsah Programu Hormonálna rovnováha žien:

  • Prednáška a diskusia s lekárkou – gynekologičkou na témy:
    - prejavy hormonálnej nerovnováhy a jej príčiny
    - následky neliečenej hormonálnej nerovnováhy
    - odporúčania na vyšetrenia, ktoré je vhodné absolvovať
  • Prednáška a diskusia s nutričnou špecialistkou:
    - základný pomer makro a mikro živín
    - potraviny vs stres, vs rovnováha, vs reprodukcia, vs ochorenia hormonálneho systému
    - praktické zostavenie jedálnička
  • Hormonálna joga – vhodné aj pre ľudí, ktorí nikdy nemali skúsenosti s cvičením jogy:
    - cviky na harmonizáciu hormonálneho systému
    - krátke a praktické zostavy na každodenné cvičenie
  • Prednáška na tému stres, jeho vplyv na zdravie a techniky na jeho odbúranie
  • Skriptá – obsahujú prednášky z oblasti medicíny, výživy, stresu a anti-stresových techník. Podrobné vysvetlenie jednotlivých cvičení s kompletným popisom ich vplyvu na organizmus a zároveň alternatívy v prípade zdravotných problémov
  • Voda, káva, čaj a ovocie počas celého semináru

Povedali o nás

Ďakujem Martinke za realizáciu skvelého nápadu - krásneho víkendu spojeného s cvičením a zaujímavými prednáškami.... odporúčam ženám každého veku, každej váhy a aj takým ako ja, čo boli na takomto podujatí prvý krát :D treba prísť, skúsiť a dostane sa Vám láskavej pozornosti a profesionálneho prístupu v takej miere, že budete z toho žiť veľa ďalších dní...
Alena Michalová,
Seminár na tému hormonálnej rovnováhy žien ma oslovil najmä kvôli súčasnému uponáhľanému životnému štýlu. Splnil moje očakávania hlavne v tom, ako dôsledne, podrobne a odborne sa jednotlivé speakerky venovali svojim témam... a vďaka tomu je relatívne jednoduché sa danými odporúčaniami riadiť aj naďalej v živote.
PhDr. Katarína Dúbravská, Senior Manager Partners Group SK